Den helt nya MaxiSYS MS909 är vår ersättning för MS Elite och delar samma surfplattahårdvara som MS919.
MS909 inkluderar inte multifunktionellt VCMI utan levereras istället med vår standard MaxiFlash VCI med Enhanced Protocol Compatability, som stöder D-PDU, RP1210, CANFD. J2534 och DoIP-protokoll.
MS909 kombinerar diagnostik, service, omfattande live-data, kanalkodning och ECU-återflöde. MS909 har också ytterligare programmeringsalternativ direkt i själva verktygsprogrammet (med fokus på BMW och Mercedes). Dessutom har MS909 alla nya mjukvarespecialistfunktioner som vi har kallat Repair Assist, DTC-analys, Topologikartläggning och relevanta ärende.
Systemtopologi
– Med vår Autels exklusiva systemtopologiprogram kan tekniker se en färgkodad topologidisplay för alla fordonssystem och deras status på en sida!
Displayen visar kommunikationsstrukturen mellan moduler och ger möjlighet att trycka på en systemmodul för att visa eventuella DTC: er och komma åt systemet.
För närvarande tillgänglig på BMW, Ford, Volkswagen, Audi, GM, Ford, Chrysler, Nissan, Honda, Toyota Lexus, Jaguar, Land Rover, Mercedes Benz, Hyundai, Kia, Volvo.
Reparationsassistent
– Vår reparationsassistentprogramvara visar en lista över rekommenderade tester, slutförandestatus och prioritet för åtagandet. Mycket enkelt, ju högre prioritet desto tidigare bör komponenterna testas.
Prioritering
– Den bästa lösningsvägen prioriteras via automatisk sortering.
Guidat underhåll
– En integrerad felsökningsprocess organiserad i driftsstegen som hjälper användaren att lösa underhållsproblemen.
Noggrann rekommendation – Matcha automatiskt kretsschemat och stiftpositionen som krävs för felet.
Vid flera inspektionssteg kan du utföra inspektionen steg för steg eller hoppa över onödiga steg.
För närvarande tillgänglig på BMW, JLR, GM, Ford, Chrysler och Porsche.
Relevanta fall
– Programvaran rekommenderar automatiskt reparationsprocesser som kan vara relevanta för fordonet och felet. Dessa reparationsfall / förslag ger tekniker stor insikt vid diagnos och reparation av fordonsfel.
Bulletiner för tekniska tjänster
– Se officiella tillkännagivanden från fordonstillverkare angående vanliga problem inklusive fordonsmoduler, DTC: er, reparationsmetoder, programuppdateringar och återkallelsestategier. För närvarande tillgänglig på Ford, GM, FCA, Toyota, Lexus, VW, Nissan, Honda, BMW, Mercedes, Audi, Hyundai, Kia.
DTC-analys
– DTC-analysen beskriver möjliga orsaker och lösningar för fordonsfel. För närvarande tillgänglig på GM, Ford, Toyota, Lexus, Nissan, Honda, VW, Audi, BMW, FCA, Mercedes.
Operativ system | Android 7.0 |
Processor | 2,3GHz + 1,7Ghz Samsumg Exnos 8895v Octa-Core |
Minne | 4GB ram & 128GB inbyggt minne |
Display | 9.7 tums LED capacitive touch skärm med 2048×1536 upplösning |
Uppkoppling | 802.11a/b/g/n/ac WIFI Version 2.1 3Mbs Bluetooth RJ45 Ethernet Anslutning 3.0 USB (2.0 Kompatibel) HDMI 1.4a SD Kort (Stödjer upp till 256GB) |
Kamera | Bakåtriktad, 16.0 Megapixel, AF med ficklampa, Front kamera 5.0 Megapixel |
Sensors | Gravitations Accelerometer, Omgivnings Ljus Sensor (ALS) |
Audio Input/Output | Microphone, Dubbla Högtalare, 3-Band 3.5 mm stereotype/standard hörlurs uttag |
Ström och Batteri | 15000 mAh 3.7 V lithium-polymer batteri, Laddning via 12 V, 8h Batteri användning |
Ström IN | 12V 3A |
Ström Förbrukning | Max 20W |
Drifttemperatur | 0 till 50 ℃ (14 till 131 ℉) |
Förvaringstemperatur | -20 till 60 ℃ (-4 till 158 ℉) |
Hölje | Kraftigt platshölje förstärkt med gummi gavlar |
Storlek (B x H x D) | 304.4 X 227.8 X 42.5 (mm) |
Vikt | Netto vikt platta: 1.66 kg , ( Totalvikt komplett kit ca. 9 kg) |
Protokoll | DoIP, PLC J2497, ISO-15765, SAE-J1939, ISO-14229 UDS, SAE-J2411 Single Wire Can(GMLAN), ISO-11898-2, ISO-11898-3, SAE-J2819 (TP20), TP16, ISO-9141, ISO-14230, SAE-J2610 (Chrysler SCI), UART Echo Byte, SAE-J2809 (Honda Diag-H), SAE-J2740 (GM ALDL), SAE-J1567 (CCD BUS), Ford UBP, Nissan DDL UART with Clock, BMW DS2, BMW DS1, SAE J2819 (VAG KW81), KW82, SAE J1708, SAE-J1850 PWM (Ford SCP), SAE-J1850 VPW (GM Class2) |