Maxisys ULTRA

Helt nya MaxiSYS Ultra är det första diagnostiska verktyget som har utformats för att matcha tillväxten av mer komplexa elektriska bilsystem och elektriska fordon (EV) som blir allt vanligare. MaxiSYS Ultra innehåller ett antal fantastiska funktioner som enastående täckning med 80+ tillverkare, fullständig diagnostik, 26 servicefunktioner, kanalkodning och programmering. Ultra har en superstor skärm, våra snabbaste processorer, vårt största SSD-minne någonsin och till och med en dockningsstation som standard. Ultra kombinerar diagnostik, service, omfattande live-data, kanalkodning och ECU-återflöde * enligt MS908Pro. Nytt för Ultra är vår MaxiFLASH VCMI med inbyggd Oscillisop, multimeter, signalgenerator och OBDC-bussfunktioner. VCMI ansluter till Ultra med hög hastighet WiFi vilket kraftigt ökar kommunikationshastigheterna. Den helt nya VCMI har också Enhanced Protocol Compatibility och stöder D-PDU, RP1210, CANFD. J2534 och DoIP-protokoll. Ultra har alla nya mjukvaruspecialistfunktioner som vi har namnet Repair Assist, DTC-analys, Topologikartläggning och relevanta fall. MaxiSYS Ultra innehåller ett antal fantastiska funktioner som enastående täckning med 80+ tillverkare, fullständig diagnostik, 26 servicefunktioner, kanalkodning och programmering. Ultra kan uppgraderas för att driva våra ADAS-produkter.


Vårt extra tillbehörssats för Oscilloskop kan köpas separat och innehåller ytterligare artiklar med 1 x 65Amp strömklämma, 1 x 650Amp strömklämma, 1 x spolpropp, 2 x HT förlängningskablar och 2 x batteriklämmor.

MaxiSYS Ultra och MS919 levereras med helt nya MaxiFLASH VCMI som standard.

VCMI är multifunktionell Wi-Fi VCI med full konvergens med inbyggd Oscillisope, Multimeter, Signal Generator och OBD Bus Check-funktioner. Dessutom är det den enda Wi-Fi VCMI som för närvarande säljs som stöder D-PDU, RP1210, CANFD. J2534 och DoIP-protokoll

Oscilloskop

– Oscilloskopet med 4 kanaler är snabbare med 20 MHz bandbredd, mer exakt med 80 MS / s samplingsdatahastighet och en 32 M minnesbuffert som lagrar mer komplexa signaler, zoom och uppspelning.
Vårt förinställda guidade test- och vågformsbibliotek instruerar tekniker om användning och felanalys. Vi tillhandahåller också ett stort antal förinställda molnfall, inklusive anslutningsdiagram, vågformsbibliotek, referensvågformer, felfallsanalys och vågformsinställningar med en tryckning.

Waveform Generator

– Waveform Generator används för att testa en sensor, ett ställdon eller en ECU utan att behöva byta ut dem en efter en för att identifiera felet. Detta görs genom att simulera signaler från olika sensorer och ECU: er, identifiera hårdvaruproblem.
Simulerar sensorsignaler för att snabbt diagnostisera problem med ECU, sensor och ledningsnät;

Simulerar ECU

– signaler för att utföra aktiva tester för att verifiera funktioner hos vissa delar (elektronisk fläkt, magnetventiler etc);
Simulerar ställdonssignaler och verifierar kommunikationsstatus mellan ställdonet och ECU (elektronisk fläkt, magnetventil, strålkastare)

Multimeter

– Den professionella multimetern mäter spänning, ström, motstånd, diod, frekvens / period, arbetscykel, anslutning och pulsbredd.

CAN Bus Check

– CAN Bus Check kan snabbt avgöra om OBD-stiften fungerar korrekt.

J2534, DoIP-buss, CAN-FD-buss, RP1210 och D-PDU

– Autel VCMI som levereras med Ultra och MS919 stöder alla de senaste protokoll för start- och applikationsprogrammeringsgränssnitt.
Systemtopologi – Med vår Autels exklusiva systemtopologiprogram kan tekniker se en färgkodad topologidisplay för alla fordonssystem och deras status på en sida!
Displayen visar strukturen för kommunikation mellan moduler och ger möjlighet att trycka på en systemmodul för att visa eventuella DTC: er och komma åt systemet.
För närvarande tillgänglig på BMW, Ford, Volkswagen, Audi, GM, Ford, Chrysler, Nissan, Honda, Toyota Lexus, Jaguar, Land Rover, Mercedes Benz, Hyundai, Kia, Volvo.

Systemtopologi

– Med vår Autels exklusiva systemtopologiprogram kan tekniker se en färgkodad topologidisplay för alla fordonssystem och deras status på en sida!
Displayen visar kommunikationsstrukturen mellan moduler och ger möjlighet att trycka på en systemmodul för att visa eventuella DTC: er och komma åt systemet.
För närvarande tillgänglig på BMW, Ford, Volkswagen, Audi, GM, Ford, Chrysler, Nissan, Honda, Toyota Lexus, Jaguar, Land Rover, Mercedes Benz, Hyundai, Kia, Volvo.

Reparationsassistent

– Vår reparationsassistentprogramvara visar en lista över rekommenderade tester, slutförandestatus och prioritet för åtagandet. Mycket enkelt, ju högre prioritet desto tidigare bör komponenterna testas.

Prioritering

– Den bästa lösningsvägen prioriteras via automatisk sortering.

Guidat underhåll

– En integrerad felsökningsprocess organiserad i driftsstegen som hjälper användaren att lösa underhållsproblemen.
Noggrann rekommendation – Matcha automatiskt kretsschemat och stiftpositionen som krävs för felet.
Vid flera inspektionssteg kan du utföra inspektionen steg för steg eller hoppa över onödiga steg.
För närvarande tillgänglig på BMW, JLR, GM, Ford, Chrysler och Porsche.

Relevanta fall

– Programvaran rekommenderar automatiskt reparationsprocesser som kan vara relevanta för fordonet och felet. Dessa reparationsfall / förslag ger tekniker stor insikt vid diagnos och reparation av fordonsfel.

Bulletiner för tekniska tjänster

– Se officiella tillkännagivanden från fordonstillverkare angående vanliga problem inklusive fordonsmoduler, DTC: er, reparationsmetoder, programuppdateringar och återkallelsestategier. För närvarande tillgänglig på Ford, GM, FCA, Toyota, Lexus, VW, Nissan, Honda, BMW, Mercedes, Audi, Hyundai, Kia.

DTC-analys

– DTC-analysen beskriver möjliga orsaker och lösningar för fordonsfel. För närvarande tillgänglig på GM, Ford, Toyota, Lexus, Nissan, Honda, VW, Audi, BMW, FCA, Mercedes.